dissabte, 21 de juliol del 2007

Globalització

Darrerament, la globalització és un tema del que es parla sovint i el qual està adquirint una gran importancia, atès que realciona sectors com el de les ONG's, l'economia mundial, el desenvolupament dels països pobres... Per això considero que és interessant assabentar-se del tema, especialment si us atreu el tema com a mi.

Fa uns mesos em vaig llegir el llibre Globalización de Wayne Ellwood (Intermón Oxfam Edicions). M'ha agradat molt perquè fa un repàs sobre la història d'aquest fenomen; parla sobre el paper del Banc Mundial i del Fons Monetari Internacional, posa exemples reals i molt il·lustratius sobre l'aplicació i conseqüències de la globalització en països en vies de desenvolupament, la seva problemàtica lligada al medi ambient...

Desconec si hi ha algun altre llibre més adequat, de més qualitat, més complert o senzill d'entendre, però és el llibre que va arribar a les meves mans i la veritat és que m'ha estat de gran ajuda per entrendre per fi aquest complex entramat. Un llibre molt recomanable per iniciar-se en el tema.