dijous, 5 de juny del 2008

Dia del Medi Ambient

Avui és un dia molt important per mi, ja que com sabeu és el Dia Mundial del Medi Ambient. Atès que aquest bloc tracta bàsicament sobre medi ambient, en tan especial diada no em repetiré, i prefereixo explicar-vos qué significa per mi el medi ambient.

Fa temps vaig veure una pel·lícula titulada Tu la lletra i jo la música, interpretada per en Hugh Grant i la Drew Barrymore; l’argument del film és que entre tots dos han de composar una cançó en un temps ínfim. Ell considera que en una cançó la melodia és el més important atès que és l’element agradable que recordem sempre i que primer processem i fa que ens interessem per ella, en canvi, la segona li dona més rellevància a la lletra perquè és el contingut amagat que vertaderament ens diu quelcom i fa que la puguem elevar a la categoria d’himne. Un símil molt il·lustratiu seria els motius pels quals ens enamorem d’una persona, ja sigui per la seu físic (melodia) o bé pel seu interior (lletra).

Per mi Medi Ambient és una cançó on la melodia i la lletra van de la mà, gaudeixen de la mateixa importància. M’encanta el seu so quan contemplo la seva bellesa natural i l’admiro quan m’explica els secrets per portar una vida més sostenible. Personalment aquest exemple entre medi ambient i música és molt significatiu per mi atès que la música és un element molt important en la meva vida.

Per acabar, posa-li música i lletra a aquest dia amb la cançó que La Unión a composat a proposta de Greenpeace per aquest dia tant especial; és titula Hermana Tierra. Mira Más Allá.