Des d’avui i fins el proper diumenge 1 de juny es celebra a l’Hospitalet del Llobregat el segon Congrés Català de la Bicicleta. La web aquí.
El primer congrés va servir per posar sobre la taula tota la problemàtica entorn els seus usuaris i les possibles mesures per necessàries per a que les administracions actuessin amb polítiques favorables a aquest mitjà de transport. La segona edició pretén abordar tres temes que tenen relació amb l’extensió del fenomen de la bicicleta: la comunicació, la salut i l’educació. La finalitat és donar a conèixer bones i noves pràctiques educatives en el camp de l’ensenyament i també estar al dia dels avenços científics en la relació bicicleta i salut.
Tant si la utilitzem com element de lleure o com a mitjà de transport, és un element que va íntimament relacionat amb la salut i el medi ambient. Muntar amb bicicleta és un dels esports més bonics que existeixen, permet realitzar una pràctica física bona per la nostra salut així com gaudir d’entorns naturals; per altra banda, emprar-la com a mitjà de transport per la ciutat contribueix a descongestionar el tràfic, evita l’emissió de gasos contaminats a l’atmosfera i de retruc permet la pràctica d’exercici a diari.
Tota ciutat ha d’oferir la possibilitat que els seus ciutadans puguin agafar la bicicleta per desplaçar-se, i això només es fomenta amb la implantació de carrils bicis de qualitat, prioritats davant els cotxes, pàrquings gratuïts... No val a dir que el fred, la pluja o la boira del hivern, la calor de l’estiu o que el relleu irregular d’una ciutat desaconsellen la seva implantació. Les administracions públiques han d’oferir sempre aquesta opció.
Des de la Generalitat de Catalunya s’ha donat un primer pas pel recolzament de la bicicleta amb l’aprovació d’una declaració conjunta de tots els grups parlamentaris que encoratja als ajuntaments per a que impulsin mesures de suport a través d’ordenances. La declaració íntegra aquí. Altres escrits sobre la bicicleta en aquest bloc aquí.
El primer congrés va servir per posar sobre la taula tota la problemàtica entorn els seus usuaris i les possibles mesures per necessàries per a que les administracions actuessin amb polítiques favorables a aquest mitjà de transport. La segona edició pretén abordar tres temes que tenen relació amb l’extensió del fenomen de la bicicleta: la comunicació, la salut i l’educació. La finalitat és donar a conèixer bones i noves pràctiques educatives en el camp de l’ensenyament i també estar al dia dels avenços científics en la relació bicicleta i salut.
Tant si la utilitzem com element de lleure o com a mitjà de transport, és un element que va íntimament relacionat amb la salut i el medi ambient. Muntar amb bicicleta és un dels esports més bonics que existeixen, permet realitzar una pràctica física bona per la nostra salut així com gaudir d’entorns naturals; per altra banda, emprar-la com a mitjà de transport per la ciutat contribueix a descongestionar el tràfic, evita l’emissió de gasos contaminats a l’atmosfera i de retruc permet la pràctica d’exercici a diari.
Tota ciutat ha d’oferir la possibilitat que els seus ciutadans puguin agafar la bicicleta per desplaçar-se, i això només es fomenta amb la implantació de carrils bicis de qualitat, prioritats davant els cotxes, pàrquings gratuïts... No val a dir que el fred, la pluja o la boira del hivern, la calor de l’estiu o que el relleu irregular d’una ciutat desaconsellen la seva implantació. Les administracions públiques han d’oferir sempre aquesta opció.
Des de la Generalitat de Catalunya s’ha donat un primer pas pel recolzament de la bicicleta amb l’aprovació d’una declaració conjunta de tots els grups parlamentaris que encoratja als ajuntaments per a que impulsin mesures de suport a través d’ordenances. La declaració íntegra aquí. Altres escrits sobre la bicicleta en aquest bloc aquí.
2 comentaris:
Les declaracions d'intencions són sempre tan magnífiques com poc creïbles. Benvingut el 2n Congrés malgrat el meu escepticisme.
Trobaràs uns documents molt interessants sobre la bici com a paradigma del Decreixement a
http://granadaviaverde.blogspot.com/2008/05/la-falsa-seguridad-del-carril-bici.html
Salut
Doncs gràcies per l'enllaç, ara vaig a fer-hi una ullada.
Publica un comentari a l'entrada