dimecres, 26 de novembre del 2008

Il·luminats

Dilluns passat, 24 de novembre, la ciutat de Barcelona va ser la primera en encendre la lluminària de Nadal. Segons l'alcalde, els motius són aprofitar el foment del consumisme que aquests ornaments ocasionen en la gent com a mesura per frenar la crisi econòmica i ajudar al sector del comerç en moments tan difícils.

Jo no entenc d'economia; desconec si és una mesura vertaderament intel·ligent i eficient per afrontar la crisi i per ajudar un sector en concret. Entenc que s'han de moure els diners per a que tot rutlli, d'aquí la injecció de diners en bancs (tot i que no hi estic d'acord) i probablement aquesta mesura de les llums pugui perseguir el mateix concepte.

Però suposant que accepto aquesta mesura de l'alcalde de Barcelona i que al acabar el Nadal les dades confirmen que ha estat una solució encertada, qui m'explica per quin motiu l'any passat la lluminaria es va encendre el 23 de novembre, és a dir, un dia abans que en l'actual? També hi havia crisi i jo no me'n vaig assabentar?

Sempre he pensat que en la vida s'ha de ser conseqüent amb el que es diu i amb el que es fa, i aquest home ha demostrat que les seves paraules se les endur el vent com si fossin fulles d'arbres a la tardor. És molt trist que certs polítics juguin amb els ciutadans de mala manera.

Considero que l'ornamentació de Nadal no és quelcom indispensable, tot i que personalment he d'admetre que sempre m'ha agradat que la ciutat estigui il·luminada per Nadal. Evidentment és molt diferent engegar llums del 24 de novembre fins el 6 de gener (44 dies), que començar el 23 de desembre (15 dies); crec que la diferència és entenedora a nivell energètic i medi ambiental per si sola.

Us deixo l'enllaç d'un escrit que vaig publicar l'any passat al blog on recull que la lluminaria de nadal de l'any passat es van encendre a Barcelona el 23 de novembre. El fragment el trobareu sota la quarta imatge.

1 comentari:

Albert ha dit...

Hola carles, doncs la veritat que els politics jugen com volen amb la gent, i mes amb temes que se'ls escapen una mica , com el tema mediambiental, ara és epoca de consumir menys energéticament i economicament, i per altra banda fem el que ens interessa, bé així va tot...
salutacions