dijous, 4 d’octubre del 2007

Contaminació a les ciutats espanyoles

En el darrer informe elaborat per l’Observatori de la Sostenibilitat d'Espanya (OSE) titulat Qualitat de l’aire en les ciutats: clau de sostenibilitat urbana, és quantifica que entre les ciutats de Madrid, Bilbao i Sevilla arriben a morir 2956 persones a l’any. Tenint en compte que per accidents de tràfic aquest any la DGT espera no superar els 3000, ens dona una idea de la grandíssima importància que té la contaminació en les ciutats i de l'urgència de posar-hi remei.

Els principals motius de la superació dels principals valors contaminats es deuen a l'augment del transport privat i l’existència d’indústries en zones properes a les ciutats. En l’informe podreu veure l’estat de contaminació de vares ciutats, amb valors i diagrames que il·lustren molt bé la situació de cada ciutat. La web de l’OSE aquí, la part de l’informe amb dades de contaminació aquí, i l'informe íntegre aquí.

3 comentaris:

zel ha dit...

Ja sóc aquí, la teva visitant sovint primera de comentar, és que no puc passar massa dies sense anar a cals amics....Ara que seria fàcil respondre que si tenim el món muntat així, com ho fem per prescindir dels viatges? Coi, cada dia he de treure el cotxe per anar a treballar, no tinc cap altre forma. Sovint voldria tornar als temps dels que em parlava la iaia, carros, el pa a casa, la verdura a l'hort, el pernil al celler... i fora el perseguir la vida. Avui estic un pèl pessimista, noi.

Miquel Àngel Claveria ha dit...

Bones Carles,

Primer de tot, enhorabona pel teu bloc, la veritat és que fa setmanes que el tinc als marcadors, però encara no havia trobat una estoneta per mirar-me'l des del principi; he de dir-te que a partir d'ara em pots considerar un lector fidel.

Sobre l'entrada volia comentar-te que jo tinc bastanta fe en la "llei de qualitat de l'aire" que s'està debatent al Senat, no se què en penses, però després de veure la "Llei sobre responsabilitat medioambiental" tinc esperances en que es comenci a legislar durament contra les empreses que contaminen l'aire.

Si no comencem a legislar contra les indústries contaminants, la tasca pedagògica que s'està fent cap a la ciutadania no tindrà cap efecte, doncs, moltes vegades s'exagera massa el to de responsabilitat ciutadana, i no s'ataca amb contundència als responsables màxims de la contaminació.

ErrareHumanumEst ha dit...

i als que netegen l'aire?? No s'els donarà res?