Per sort no han apostat per una opció encara molt més inútil com la de cobrir el circuit amb vidre com si fos un túnel i refrigerar-lo amb mega-aparells d’aire condicionat.
De manera encoberta cal esmentar que l’horari de Qatar va avançat respecte el nostre 2 hores, de manera que competir a les 23 hores es pot traduir amb emetre la cursa en horari prime time a Europa. Les autoritats responsables de l’organització del circuit de Qatar han afirmat que la despesa lumínica s’ha vist compensada amb la recaptació econòmica en concepte de ingressos televisius, o sigui, que ha estat un negoci perfecte, un chollo!!
Sempre he trobat que aquest tipus de competicions emeten una gran quantitat d’emissions de CO2 i consumeixen tontament una gran quantitat de combustible energètic. En la situació actual a nivell ecològic i energètic, el sector s’hauria de plantejar reduir emissions, augmentar eficiències o apostar per curses de cotxes elèctrics d’alt nivell. Em sembla que fins ara els col·lectius ecològics han respectat força aquest tipus de pràctiques; així que com a mínim estaria bé que si no pretenen incorporar elements ecològics no fessin bajanades com aquesta.
PD: Per cert, a principis de maig, la Fórmula 1 també tindrà la primera cursa nocturna de la seva disciplina; concretament serà al circuit de Singapur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada