dilluns, 25 d’agost de 2008

Tots a 80

El Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya va publicat fa uns dies que la mesura de circular a 80 Km/h per l'àrea metropolitana de Barcelona ha permès una reducció del 4% en el contingut de CO2 en l'esmentada àrea en els primers 6 mesos d'aplicació, mesura que crec que el Ministeri de Indústri i Energia també vol aplicar.

Alguns consideren que aquesta xifra és irrisòria i que per tant no val la pena mantenint-la atès que ara per arribar a Barcelona s'ha d'invertir més temps. El que aquests no analitzen és que de la mateixa manera que un 4% és una dada ímfima, també ho són els 15 minuts de més com a prestació (un quart d'hora és el que es triga de més ara segons m'han dit uns amics).

Suposo que els que viuen a Barcelona i els qui cada dia o cada setmana entren i surten de la ciutat són els que més tenen a dir a favor i en contra. Puc entendre que alguns estiguin en contra de la mesura perquè valoren més la reducció del temps que no pas la de la contaminació atmosfèrica, però el que no puc acceptar ni tolerar són els qui es queixaven de la polució fa sis mesos i ara també es queixen dels eterns 15 minuts per arribar a casa, ja que haurien de saber que en aquesta vida rés surt de franc i que combatre la contaminació és quelcom lent i complicat.

PD1: Per cert, circular a 80 Km/h implica una menor emissió de gasso contaminats i un menor consum de combustible. A mesura que s'aumenta la velocitat i per tant es circula amb marxes llargues, es produeix una reducció d'emissions de CO2 i de consum de combustible, però a partir de 80 Km/h, la corva assoleix un mínim i comença una traça ascendent que implica un aument de les emissions de CO2 i consum de combustible.

PD2: Pels amants del motor, de la mateixa manera que la corva del parell aumenta amb el nombre de revolucions fins un punt màxim a partir del qual disminueix el parell malgrat seguir incrementant les rpm's, les emissions de CO2 i cosum de combustible disminueixen fins un punt mínim a partir del qual aumenten. Aquest punt crític coincideix amb els 80 Km/h.

1 comentari:

Kaos ha dit...

Creo que las expectativas que se habían creado se han quedado altas comparadas con el la reducción real que han publicado.

Pero vamos en la línea adecuada, aunque a muchos nos pese tener que circular más despacio.